
Du har rätt till:
Mat, kläder, tak över huvudet och läkarvård.
Allt annat måste du göra dig förtjänt av.
Ingen slipper ut ur Alcatraz. Och nu, genom en ödets nyck, har Marty hamnat där. På det hårdaste fängelset i Amerika. Han sitter inlåst på livstid. Eller är det verkligen så? Några av hans medfångar planerar att fly. Kommer det att fungera? Lyckas de rymma från Alcatraz?
Theresa Breslin har tidigare vunnit barnbokspriset Carnegie Medal.
»Spänningen är hög genom hela berättelsen som känns mycket realistisk.« BTJ